EYES OG EAGLE

EYES OG EAGLE

28 Disember 2014

MENCARI ERTI SEORANG SAHABAT...,,

Memang sukar nak membezakan ketulusan hati seseorang...,dengan keadaan dan prilaku...,sukar di bezakan yang mana satu lakonan dan yang mana satu kenyataan..,

SAHABAT....!!!!
kita perlukan kawan ...,teman....,rakan-rakan dalam apa jua kegiatan harian kita..,kerana setiap langkah kehidupan kita memang akan memerlukan itu semua..,tapi nama-nama itu hanya bila kita berada di kedudukan yang tertinggi...,
itu lah kawan..,bila kita senang kita akan ramai kawan..,bila kita ada kedudukan ..,kita akan ramai rakan-rakan..,
itu dah jadi lumrah dunia ....,tak perlu nak kita kesalkan..,
tapi bagaimana dengan SAHABAT..?????
sahabat adalah satu gelaran yang amat sempurna..,yang amat suci...,susahkan......!!
nak cari seorang sahabat..., 
aku pernah berada dalam situasi di khianati...dulu aku seorang yang amat di segani...,dengan kedudukan aku masa tu ...,ramai rakan-rakan tampil bersama-sama aku dalam apa jua gerak kerja yang aku lakukan.., malah ada yang tidak aku kenal pun sama sama dengan aku dalam kelompok ini..,
dan pada suatu masa aku tidak lagi ada kepentingan...,maka hilanglah kesemua insan-insan tadi..,malah ada yang menghilangkan diri begitu sahaja...,sedih.....!!

emmmm...,
betul kata pepatah...,

BILA KITA SENANG DAN ADA KEPENTINGAN...,
MAKA RAMAI LAH KAWAN-KAWAN KITA MENGENALI KITA..,

TAPI BILA KITA DI TIMPA KESUSAHAN DAN HILANG KEPENTINGAN...,
MASA ITULAH KITA AKAN KENAL..,SIAPA KAWAN-KAWAN KITA SEBENARNYA...,
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan